Czytelnicy lubią psychologię

Miesięcznik „Charaktery” to popularnonaukowy magazyn psychologiczny. Jest jednym z niewielu tytułów prasowych, których sprzedaż zgodnie z danymi ZKDP wzrosła w 2010 roku. Styczniowy numer „Charakterów” osiągnął rekordową sprzedaż 51 716 egz.

Pierwszy numer czasopisma ukazał się w lutym 1997 roku.

– 14 lat temu zaczynaliśmy od 52 stron i nakładu 15 tysięcy egzemplarzy. Dziś „Charaktery” ukazują się w nakładzie 70 tysięcy i mają 124 strony. Dołączamy także atrakcyjne dodatki tematyczne – mówi Bogdan Białek, założyciel, wydawca i od 14 lat redaktor naczelny pisma. W „Charakterach” swoje teksty publikują najlepsi polscy i światowi psychologowie.
Do stałych felietonistów należą m.in. Alosza Awdiejew i Jerzy Maksymiuk.
W „Charakterach” swoje prace publikują wybitni artyści: Rafał Olbiński – wieloletni autor okładek, Janusz Kapusta, współtwórca pierwszej makiety magazynu, czy Igor Morski. Ciekawe graficznie i przyciągające oko okładki były wielokrotnie nagradzane, m.in. wyróżnieniem Okładka Roku w konkursie Izby Wydawców Prasy. W 2008 roku „Charaktery” otrzymały od pisma branżowego „Media&Marketing Polska” tytuł Magazynu Roku. W uzasadnieniu przeczytać można: magazyn „Charaktery” pełni funkcję cichego doradcy. Jest dostępny i kompetentny. Może pomóc rozwiązać problem, ale przede wszystkim otwiera oczy na siebie i innych. Zajmuje się dziedziną nie tylko modną, ale odpowiadającą naszym czasom. Pomaga odnaleźć się w skomplikowanej, zaganianej współczesności.

Pismo doceniają czytelnicy – ludzie aktywni i kreatywni, ceniący dobre samopoczucie
i zdrowy styl życia. Wielu czyta „Charaktery” od lat. Z ich opinii wynika, że do pisma przyciągają ich: rzetelna wiedza, kompetentni autorzy (piszą ludzie, którzy się na tym znają) oraz przystępna forma artykułów (pismo redagowane zrozumiałym językiem, łatwiejszym niż w przypadku książek i artykułów naukowych).

Jak wykazują Polskie Badania Czytelnictwa, „Charaktery” czytają przede wszystkim dobrze wykształcone kobiety (80 procent), mieszkające w dużych miastach. Mimo że obecny nakład wynosi 70 tys. egzemplarzy, a średnia sprzedaż waha się od 43 do 48 tysięcy egzemplarzy, „Charaktery” każdego miesiąca czyta ponad pół miliona osób.

Oprócz „Charakterów” Wydawnictwo Charaktery Sp. z o.o. wydaje  trzy inne tytuły.

„Style i Charaktery” to kwartalnik przeznaczony dla dojrzałych Czytelników, propagujący sztukę dobrego, dojrzałego życia. Stałymi felietonistami są m.in.: Magda Umer, Adam Nowak z zespołu Raz Dwa Trzy oraz Joanna Kołaczkowska z kabaretu Hrabi.

„Psychologia Dziś” jest kwartalnikiem kierowanym do środowiska studenckiego, naukowego oraz osób interesujących się naukową psychologią. Teksty dotyczą m.in. doniesień z badań prowadzonych w laboratoriach i renomowanych ośrodkach na całym świecie. Dzięki współpracy z niemieckim wydawnictwem „Gehirn&Geist”, „Psychologia Dziś” znalazła się w grupie najlepszych psychologicznych magazynów świata, które ukazują się w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Belgii, Holandii, a nawet Brazylii.

„Psychologia w Szkole” to kwartalnik dla nauczycieli, psychologów i pedagogów szkolnych. Pismo dostarcza rzetelnej wiedzy psychologicznej, niezbędnej do pracy w szkole. Autorzy wskazują m.in. jak radzić sobie w trudnych czy kryzysowych sytuacjach, jak pracować
z uczniem zdolnym oraz z uczniem trudnym, jak radzić sobie z agresją w szkole.

Od 2007 roku Wydawnictwo rozwija też portal psychologiczny www.charaktery.eu.

Redakcja „Charakterów” jest organizatorem dwóch ogólnopolskich cyklicznych wydarzeń: przeznaczonego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Turnieju Wiedzy Psychologicznej, odbywającego się po patronatem Ministra Edukacji Narodowej, oraz Nagrody Teofrasta
– konkursu na najlepsze książki psychologiczne, któremu patronuje Prezes Polskiej Akademii Nauk. Obydwa wydarzenia są szeroko prezentowane i komentowane w mediach ogólnopolskich.

Andrzej Białek

Źródło: miesięcznik „Nasz Kolporter” nr 3/2011

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.