Wakacyjna walka o klienta

Wakacje to czas turystycznych wyjazdów do miejsc, w których można się zrelaksować i odpocząć. Polacy najchętniej wybierają morze, góry i krainę mazurskich jezior. Najazd turystów gorący okres nie tylko dla właścicieli hoteli, prywatnych kwater i agroturystyki, ale także dla sprzedawców prasy i produktów sezonowych.

Analizy sprzedaży wykazują, że w sezonie wakacyjnym znacznie wzrasta sprzedaż prasy kolorowej oraz krzyżówek. Wynika z nich także, że podczas urlopu Polacy nie rezygnują z codziennej lektury gazet i chętnie kupują prasę regionalną. Sprzedaż prasy zależy jednak od pogody. Im ładniejsza aura, tym więcej kupujących.

Choć sezon letni trwa niespełna trzy miesiące, sprzedawcy przygotowują się do niego już od początku roku. Bez analiz sprzedaży i śledzenia nowości na rynku ciężko byłoby przygotować optymalną ofertę dla turystów.

– Wydawcy prasy, opierając się na analizach sprzedaży z poprzednich lat, planują nakłady, dobierają gadżety i organizują promocje swoich tytułów. Na podstawie takich badań przygotowują się także dystrybutorzy, którzy opracowują prognozy sprzedaży i nadziały na poszczególne punkty – mówi Mariusz Parobiec, menadżer ds. sprzedaży Departamentu Dystrybucji Prasy Kolportera.

Pełna wersja artykułu ukaże się w miesięczniku „Nasz Kolporter” nr 7-8/2012

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.