Na plaży czytamy więcej

Wakacje kojarzą się z wczasami, wypoczynkiem i relaksem. Jednak czas urlopów spędzanych nad Bałtykiem jest dla współpracowników Kolportera S.A. okresem wytężonej pracy. Dzięki migracji turystów na Mazury, w tereny górskie i nadmorskie nawet kilkakrotnie zwiększa się tam sprzedaż prasy – pisze miesięcznik „Nasz Kolporter”.

W czasie wakacji zmieniają się nasze preferencje zakupowe i czytelnicze. – Najczęstszymi gośćmi w moim punkcie są kobiety – mówi Izabela Milczarek, właścicielka kiosku w Łebie. – Na wybór pań zdecydowanie wpływa chęć zrelaksowania się, zapomnienia o kłopotach, a zarazem zaspokojenia ciekawości. Większość z nich wybiera czasopisma tzw. łatwe i przyjemne, często o charakterze plotkarskim, np. „Życie na gorąco”, „Party” czy „Show”. Panowie o wiele chętniej wybierają tygodniki społeczno-polityczne, takie jak „Polityka”, „Newsweek” czy „Focus”. Niektórzy kupują tytuły, które poszerzają ich zainteresowania, np. prasę motoryzacyjną – dodaje Izabela Milczarek.

Analizy sprzedaży wykazują, że w sezonie wakacyjnym znacznie wzrasta sprzedaż prasy kolorowej, krzyżówek oraz sudoku. Wynika z nich także, że podczas urlopu Polacy nie rezygnują z codziennej lektury gazet i chętnie kupują prasę regionalną. Na sprzedaż wpływ mają także dołączone do tytułów gadżety. Nasycenie rynku dodatkami sprawiło jednak, że klienci stali się bardziej wybredni. Dlatego większą szansę na przebicie się mają te tytuły, które oferują wybór dodatków, np. kilka wzorów czy to samo wydanie z trzema różnymi gadżetami.

Pełna wersja artykułu w miesięczniku „Nasz Kolporter” nr 7-8/2011

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.