Rośnie popularność magazynów Media Service Zawada

scooby doo

Zarówno dzieci, jak i rodzice lubią licencje, które są im dobrze znane z ekranów telewizyjnych. Preferencje młodych czytelników wyznaczają na polskim rynku trend stałego zainteresowania popularnymi markami, do których należy „Scooby-Doo! magazyn” – od lat ulubiony magazyn dzieci*.

Kreskówka cieszy się niesłabnącą popularnością kolejnych pokoleń, a magazyn zdobywa co roku nowych, lojalnych czytelników, którzy cenią publikację za jakość treści i atrakcyjność prezentów nawiązujących do świata Tajemniczej Spółki. Nie dziwi fakt, że na pozycji lidera sprzedaży wśród wszystkich magazynów skierowanych do dzieci uplasował się magazyn „Scooby-Doo!”.

Do grupy najlepiej rozpoznawalnych licencji należy również kultowy brand LEGO – najpotężniejsza marka na świecie, według najnowszego raportu przygotowanego przez BrandFinance. W portfolio Media Service Zawada znajdują się tytuły na licencji LEGO skierowane do dziewczynek w wieku szkolnym „LEGO® Friends” magazyn oraz chłopców w wieku szkolnym „LEGO®. Legends of Chima”.

Wysokie wyniki odnotowane przez te tytuły przyczyniły się do kontynuacji strategii rozwoju produktów na licencji LEGO przez Media Service Zawada, czego wynikiem jest wprowadzenie na rynek w styczniu 2015 r. magazynu „LEGO® Ninjago. Masters of Spinjitzu”.

listopad 2014 listopad 2013
Średni nakład Średnia sprzedaż Średni nakład Średnia sprzedaż Wzrost sprzedaży
Scooby-Doo! magazyn 74961 44610 79989 34507 29%
LEGO®. Legends of Chima 59760 43927 59993 42367 4%
Ben 10 magazyn 49996 39174 46986 23400 67%
LEGO® Friends magazyn 49796 31724 bd bd bd

Magazyn „Scooby-Doo!” liderem sprzedaży wśród wszystkich magazynów dla dzieci

  1. miejsce „LEGO®. Legends of Chima” magazyn skierowany do chłopców w wieku szkolnym
  2. miejsce „Ben 10 magazyn” skierowany do chłopców w wieku szkolnym
  3. miejsce „LEGO® Friends” magazyn skierowany do dziewczynek w wieku szkolnym**

Magazyny znajdujące się w pierwszej trójce rankingu odnotowały znaczące wzrosty sprzedaży w stosunku do wyników z listopada ubiegłego roku („LEGO® Friends magazyn” zadebiutował w czerwcu 2014 r.). Rekordzistą został „Ben 10 magazyn”, którego sprzedaż egzemplarzowa wzrosła aż o 67%. O 29% wzrosły wyniki sprzedaży lidera zestawienia. „Scooby-Doo! magazyn”.

Wszystkie tytuły znajdują się w portfolio Media Service Zawada.

* Dane na podstawie badania Millward Brown „Maluchy”, fala V 2014, N=901, wskaźnik ZCS, czytelnictwo wśród dzieci w wieku 6-14 lat.

** Dane na podstawie ZKDP za listopad 2014 oraz listopad 2013, średni nakład i średnia sprzedaż ogółem, uwzględniono tytuły skierowane do dzieci w wieku 6+.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.