Naklejkowy zawrót głowy

Albumy Panini, kierowane przede wszystkim do dzieci i nastolatków, pojawiły się na polskim rynku kilka lat temu. Początkowo ukazywało się 4-5 kolekcji rocznie, a począwszy od 2006 r. firma wydaje każdego roku co najmniej dwa razy więcej tytułów.

Spośród wszystkich kolekcji albumów z naklejkami te związane z piłką nożną cieszą się największym powodzeniem. Warto przypomnieć ogromny sukces sprzedaży „World Cup”, coroczną świetną sprzedaż „Champions League” oraz ostatni hit – „UEFA EURO 2008″. Oprócz kolekcji sportowych, wydawnictwo Panini wprowadza na rynek inne tytuły związane z najpopularniejszymi filmami czy też serialami telewizyjnymi, m.in.: „Witch”, „Scooby Doo”, „Harry Potter” czy też „Barbie”.

Na początku sprzedaży każdej kolekcji wydawca rozdaje dzieciom album do wyklejania dołączając go do najpopularniejszych czasopism dla dzieci, a nawet do gazet codziennych. Liczba rozdanych albumów waha się w zależności od kolekcji, ale jest ona nie mniejsza niż 50 tysięcy egzemplarzy, a przy największych tytułach dochodzi nawet do miliona egzemplarzy.

Panini zapewnia także reklamę kolekcji w pismach dla dzieci, w telewizji i w punktach sprzedaży. Popularność tematyki kolekcji, dostarczenie albumu do jak najszerszej liczby potencjalnych nabywców czy też reklama – to bardzo istotne czynniki zapewniające sukces sprzedaży, jednak niezwykle ważnym elementem wieńczącym te wszystkie działania jest właściwa dystrybucja i dostępność albumów oraz naklejek w punktach sprzedaży.

– Z naszego doświadczenia wynika, że aby kolekcja dobrze się sprzedawała, w sklepach czy kioskach należy umieszczać pudełeczko z naklejkami w widocznym miejscu (w kioskach można wyeksponować pojedynczą saszetkę z naklejkami przy okienku kasowym), należy umieścić album w miejscu przeznaczonym na prasę dziecięcą – mówi Monika Pąśko z Wydawnictwa Panini. – Aby zapewnić ciągłość sprzedaży naklejek – w przypadku wyprzedaży wszystkich otrzymanych naklejek bądź wtedy, gdy kończy się zapas – należy domówić w Kolporterze SA dodatkowy nadział. Zapewniamy przez cały okres sprzedaży dostępność dodatkowego nakładu.

W roku 2008 w działalności wydawnictwa w Polsce zaszło wiele zmian.

– Otworzyliśmy nasze przedstawicielstwo, zaczęliśmy wprowadzać na rynek nowe produkty, które do tej pory nie były dystrybuowane na polskim rynku. Były to karty wymiany o tematyce EURO 2008 oraz pocztówki z wizerunkami bohaterów filmu „High School Musical 2″ – mówi Monika Pąśko. – W ostatnim czasie wprowadziliśmy do sprzedaży trzy kolekcje albumów z naklejkami: „High School Musical 3″, „Champions League 2008/09″ i „Auta” (na podstawie filmu Disneya).

Na przyszły rok Wydawnictwo Panini przygotowało bardzo ciekawą ofertę kolekcji związanych ze sportem oraz kolekcje oparte na najpopularniejszych filmach dla dzieci i nastolatków.

oprac. Red.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.