Kolporter planuje łączenie trzech spółek i giełdowy debiut

Krzysztof Klicki, właściciel Grupy Kolporter, zapowiada połączenie trzech spółek działających w sektorze handlowym: Kolportera DP (największy dystrybutor prasy w Polsce), Kolportera Service (największy gracz na rynku terminali, jeden z największych dystrybutorów towarów FMCG) i Kolportera Sieci Handlowe (największa w Polsce sieć saloników prasowych).

Dzięki tej konsolidacji powstanie podmiot o obrotach rzędu 3,5 mld oraz EBITDA ponad 100 milionów złotych, działający zarówno na rynku hurtowym jak i detalicznym, prowadzący sprzedaż tradycyjną jak i dynamicznie rozwijający nowoczesne kanały sprzedaży (usługi terminalowe i sprzedaż elektroniczną).

– Historia zatacza koło – mówi Krzysztof Klicki. – Kiedyś wydzielaliśmy spółki aby dać im możliwość dynamicznego wzrostu teraz naszą odpowiedzią na sytuacje rynkową jest ich ponowna integracja. Połączenie da nam wymierną korzyść w postaci synergii kosztów, szczególnie w obszarze logistyki. Bardzo istotne znaczenie ma też integracja pionowa (handel plus detal) pozwalająca połączonemu podmiotowi generować znacznie wyższe przepływy finansowe, a tym samym skokowo zwiększyć potencjał inwestycyjny. Następnym krokiem, który bardzo poważnie biorę pod uwagę jest debiut giełdowy, być może nastąpi już w okolicach września 2011 roku. Dzięki giełdzie chcemy pozyskać środki potrzebne do udziału w konsolidacji rynku, a mamy duże aspiracje by być w tej dziedzinie aktywnym graczem. Niezależnie od chęci pozyskania środków do rozwoju, bardzo istotnym czynnikiem, który przemawia za giełdowym debiutem są nasze wysokie udziały w rynku dystrybucji prasy. Będąc spółką publiczną będziemy dla naszych partnerów – wydawców – bardziej przejrzyści i stabilni, a przez to i przewidywalni. Być może będą też chcieli uczestniczyć w procesie IPO.

Krzysztof Klicki zdecydował też o zmianie strategii namingowej swoich spółek. Firma kurierska Kolporter Express zmieniła nazwę na K-EX, Kolporter Expo to od sierpnia br. Expo Silesia, a Kolporter Info wkrótce będzie nazywał się Infover (spółka czeka na rejestrację nowej nazwy w sądzie). Marka Kolporter będzie odtąd używana wyłącznie przez spółki działające w sektorze handlowym. To dziedziny, z którymi tradycyjnie kojarzony jest brand Kolportera.

Firmy z grupy, które działają w innych branżach, mają dziś już tak mocną pozycję rynkową, że mogą budować własne, silne marki, kojarzone wprost z usługami kurierskimi, targami, budownictwem, informatyką itp. Na początku działalności tych biznesów wzmocnienie marką korporacyjną Kolporter było korzystne dla debiutujących na rynku spółek. Przyczyniało się też do wzmocnienia marki głównej. Dziś, chcąc uniknąć rozmycia postrzegania Kolportera, postanowiono zmienić nazwy wszystkich firm działających w branżach, które nie są tradycyjnie związane z tą marką.

Kolporter rozpoczął działalność w maju 1990 r. od dostarczenia  200 egzemplarzy Gazety Wyborczej rozwiezionej osobiście przez Krzysztofa Klickiego  do 11 sklepów Kieleckiego PSS Społem, pożyczonym od ojca samochodem – pomarańczowym oplem kadetem. W 2009 r. Grupa Kolporter osiągnęła przychody w wysokości 3,8 mld zł.

_____________ 

Krzysztof Klicki – lat 48, prezes Kolportera Holding, przewodniczący kilkunastu Rad Nadzorczych m.in: Kolportera DP, Kolportera Service, Condite, Pretoriusa. Twórca i jedyny właściciel spółek Grupy Kolporter. Absolwent Instytutu Fizyki Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach.

Hobby: piłka nożna, tenis ziemny, narciarstwo, turystyka górska.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.