Akcja „Po stronie klienta”

po stronie klienta

„Gazeta Wyborcza” rozpoczęła na swych łamach akcję pod hasłem „Po stronie klienta”. Co może zrobić oszukany klient, namówiony na towar, usługę czy abonament, których nie chce? Jak się wyplątać z niekorzystnej umowy, z której wynikają wysokie opłaty albo raty? Jak wygrać z firmą, która potraktowała nas nieuczciwie? – te i inne tematy pojawią się w nowej akcji.

Cykl zaczął się w czwartek , 18 września na łamach tygodnika „Pieniądze Ekstra” i potrwa osiem tygodni. Co czwartek odbędą się też będą dyżury ekspertów w warszawskiej redakcji „Wyborczej”.

Od 18 września do 6 listopada br. „Wyborcza” w ramach akcji „Po stronie klienta” będzie opisywać pułapki, w które mogą wpaść konsumenci, i dawać im rady. Redakcja chce w ten sposób pomóc oszukanym, a innych ostrzec, jak nie dać się złapać w pułapkę. Będzie też zachęcać firmy do przyjęcia kodeksu dobrych praktyk, w którym zobowiążą się do etycznego traktowania klientów i stosowania uczciwych zapisów w umowach czy regulaminach.

Teksty z cyklu „Po stronie klienta” będą publikowane przez pierwsze 4 tygodnie na stronach „Pieniądze Ekstra”, potem – przez kolejne 4 tygodnie, również co czwartek – w głównym wydaniu „Gazety Wyborczej”.

Zgłaszanymi przez czytelników sprawami zajmą się fachowcy – dziennikarze z Ekipy Samcika z działu gospodarczego „Wyborczej”, oczywiście pod wodzą Macieja Samcika, szefa tygodnika „Pieniądze Ekstra” i autora bloga „Subiektywnie o finansach”.

W czasie akcji w każdy czwartek , czyli w dniu ukazywania się tekstów, podczas specjalnych dyżurów w warszawskiej redakcji „Gazety Wyborczej” na pytania czytelników odpowiedzą eksperci m.in. z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przedstawiciele Ministerstwa Sprawiedliwości oraz prawnicy. Będą pomagać czytelnikom rozwiązywać złe umowy, przechodzić przez trudy odwołań czy reklamacji oraz informować o ich prawach.

Pierwszy dyżur – w czwartek 18 września w godz. 12-14.00 pod warszawskim numerem telefonu 22 444 40 88 – pełnić będzie Justyna Kilarska, prawniczka z Federacji Konsumentów.

Źródło: Agora

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.