„The Times” traci w sieci

„Aż dwie trzecie internetowych czytelników odwróciło się od brytyjskiego dziennika „The Times”. To skutek wprowadzenia przez wydawcę opłat za czytanie gazety w sieci” – czytamy w „Gazecie Wyborczej” z 20 lipca.

Według danych firmy Experian Hitwise monitorującej ruch internetowy, z płatnym dostępem do witryny gazety pogodziło się tylko 33 proc. jej użytkowników, czyli blisko 400 tys. osób. To głęboki spadek, ale łagodniejszy niż pod koniec maja szacowali analitycy firmy prawniczej Wiggin. Przeprowadzone przez nich badania wskazywały na to, że po wprowadzeniu opłat „The Times” miał stracić nawet 90 proc. internetowych czytelników.

Wydawca „The Times”, amerykański koncern medialny News Corp., wprowadził opłaty za korzystanie z internetowego wydania gazety z początkiem lipca.

Jak czytamy dalej w „GW”, wyniki internetowego eksperymentu „The Times” są uważnie obserwowane nie tylko przez konkurencję na Wyspach Brytyjskich, ale i przez wydawców prasowych na całym świecie. Do tej pory do płacenia za treści czytelników potrafiła namówić wyłącznie wyspecjalizowana prasa branżowa albo tytuły ekonomiczne.

Na podstawie „Gazety Wyborczej”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.