„Polska” już nie ogólnopolska

Rynek wydawniczy na całym świecie przeżywa trudny okres, a firmy prasowe i medialne szukają nowych pomysłów na funkcjonowanie w zmienionych i skrajnie trudnych warunkach rynkowych wywołanych kryzysem. Wszystkie wydawnictwa są zmuszone ograniczać koszty oraz inwestować w pierwszej kolejności w rentowne projekty.

Finansowanie projektów, które nie dają szans na osiągnięcie rentowności w perspektywie tego i przyszłego roku, jest obarczone ogromnym ryzykiem. Jednocześnie obserwowany jest wyjątkowo stabilny mimo kryzysu rozwój przedsięwzięć internetowych.

W związku z tym Zarząd Polskapresse podjął kilka decyzji, które przygotują grupę Polskapresse do zmian na rynku. Od marca tego roku zmianie ulega model funkcjonowania projektu „Polska”. Z rynku zniknie dziewięć wydań „Polski”, których treść przeniesiona zostanie z wydań drukowanych do serwisu polskatimes.pl. Dotyczy to wydań „Polska Białystok”, „Polska Gazeta Opolska”, „Polska Kielce”, „Polska Koszalin”, „Polska Kujawy”, „Polska Lubuskie”, „Polska Olsztyn”, „Polska Rzeszów”, „Polska Szczecin”.
Ponadto zamknięte zostaną tygodniki mazowieckie „Nasze Miasto”. Także od marca br. „Magazyn Rodzinny” włączony zostanie do sobotniego grzbietu głównego, a dodatek „Dobra Kuchnia” ukazywać się będzie niecyklicznie. Zarząd Polskapresse doszedł do wniosku, że osiągnięcie satysfakcjonującej sprzedaży na tych rynkach nie jest możliwe, a ponoszenie dodatkowych wydatków związanych z funkcjonowaniem „Polski” w obecnej formule w obliczu pogarszającej się sytuacji gospodarczej w kraju nie leży w interesie spółki.

Wprowadzenie powyższych zmian w projekcie „Polski” wiąże się z optymalizacją kosztów i redukcją zatrudnienia na Mazowszu, w Opolu, w Lubuskiem oraz w Warszawie.

Prasa regionalna i Internet odgrywają kluczową rolę w biznesie Polskapresse, dlatego w ramach nowej strategii wydawniczej Zarząd będzie rozwijać swoje dzienniki regionalne pod wspólną marką „Polska” oraz inwestować w działalność internetową. Grupa Wydawnicza Polskapresse dążyć będzie do konsolidacji rynku prasy regionalnej i wzorem udanego zakupu „Kuriera Lubelskiego” nie wyklucza kolejnych akwizycji w przyszłości. W najbliższym czasie planowane są także działania wydawniczo-marketingowe służące wzmocnieniu pozycji „Polski” na rynku warszawskim i mazowieckim (zarówno w wydaniu papierowym, jak i internetowym) oraz rozwijanie ukazującego się od kilku tygodni dodatku „50+”.

W obszarze Internetu Polskapresse planuje rozwój istniejących zasobów oraz nowe inwestycje, m.in. akwizycje oraz stworzenie nowych serwisów, a wszystko w celu zwiększenia przychodów oraz udziałów w rynku.

Zarząd Polskapresse jest przekonany, że mimo kryzysowej sytuacji na rynku i związanych z tym trudnych decyzji, które musi podejmować, Polskapresse także w tym roku pozostanie jednym z liderów na rynku prasy codziennej oraz wzmocni swoją pozycję w obszarze Internetu wśród wydawnictw prasowych w latach następnych.

Źródło: polskapresse.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.